piątek, 29 marca 2013

The English We Speak

Cyklicznie bardzo chciałabym przedstawiać na blogu różne koncepcje i pomysły na tym czym zajmuje się na codzień- na naukę angielskiego. Studentką filologii jestem dopiero od niedawna, ale angielskiego uczę innych od paru lat i nauka tego języka zapełniała mi przez to sporo mojego codziennego czasu. Dzięki temu wyodrębniłam i odnalazłam własne sposoby, materiały, techniki pomagające w nauce języków. Jednym z nim są podcasty, czyli konkretne audycje, które ściągamy na swój dysk lub odtwarzacz. Spontaniczne słuchanie radia brytyjskiego jest dobre, ale nie zawsze przynosi skutki w szybkim czasie i często wywołuje u nas frustracje, dlatego, że słuchamy czegoś o czym nie mamy bladego pojęcia i mamy poczucie zmarnowanego czasu.
Podcasty powodują, że przeważnie wiemy o czym jest audycja, czego mamy się spodziewać, a także możemy powtórzyć ich słuchanie do woli. Jednym z moich ulubionych  jest audycja „The English We Speak” zaproponowana przez BBC World Service. Jest to audycja oparta na IDIOMACH i wyrażeniach kolokwialnych, używanych w codziennym języku mieszkańców Wysp Brytyjskich. Mam wrażenie, że znajomość idiomów jest bardzo zaniedbywana przez nasz system edukacji, co jest kompletnym nonsensem, biorąc pod uwagę mnogość ich występowania we wszelkich środkach przekazu, audycjach, filmach i codziennych konwersacjach. Idiomy w mojej ocenie są często bardzo zabawne i łatwe do zapamiętania poprzez nasze skojarzenia i nierzadko ich absurdalność. 
Podcast „The English We Speak” jest krótki (3-4 min.) i działa na zasadzie 1 audycja- 1 idiom. Na dzień dzisiejszy możemy się zapoznać z 130 podcastami, co daje nam sumę 130 idiomów/wyrażeń. Jest ona fenomenalna głównie przez to, że działa na zasadzie dość zabawnych przykładów, co powoduje, że dobrze zapamiętujemy dane wyrażenie.
Polecam osobom, którym szczególnie zależy na dobrej komunikacji na terenie Anglii i ogólnego wejścia w świat anglojęzyczny. 


Źródło: http://www.bbc.co.uk/podcasts/series/tae/all

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz