niedziela, 19 stycznia 2014

Sunday

Obecnie zajmuję się postanowieniem noworocznym pt. ,,zdać bezproblemowo pierwszy semestr”. Celowo semestr, a nie sesje, ponieważ sesji jako takiej nie mam. Mam za to zaliczenia ze wszystkich przedmiotów, które z pewnymi zobowiązaniami się wiążą. Musiałam jeszcze zrobić różne takie rzeczy dodatkowe typu kampania reklamowa na psycho, konspekty lekcji oraz esej na literaturę angielską. Nie zaniedbuje sportu, czytania książek, kursów na Coursera, mojego komfortu psychicznego (w teorii), zaniedbuje natomiast języki obce poza angielskim. Zresztą zaniedbywanie to zbyt duże słowo, bo traktuję to jako celową przerwę. Myślę, że 2014 zaczął się tak jak tego chciałam i jak na razie nie dokonałabym w nim jakichkolwiek poprawek. Odnośnie dalszego tematu postanowień, to ,,postanowiłam” robić także podsumowania śródkwartalne. Z mojego specjalnie przygotowanego do tego celu systemu obliczeń wynika, że czas ten przypada na 14.02.2014 i bardzo pięknie. Już coś tam do podsumowania mam, w niektórych kwestiach jestem nawet na skraju spełnienia, co tym bardziej mnie cieszy.

Aktualnie robię 2 fenomenalne kursy na Coursera, są to mianowicie:
  • The Modern World: Global History since 1760
    Jest to dość długi (14 tygodni) i mam wrażenie kompleksowy kurs na temat świata po 1760 roku do chwili współczesnej. Kurs skupia się zarówno na samych wydarzeniach, jak i na ich późniejszych konsekwencjach. Pozwala zrozumieć dlaczego stało się tak, a nie inaczej i jaki miało to wpływ na dalsze wydarzenia. Dołączyłam również do ciekawej grupy na facebooku, w której wiele osób dyskutuje ze sobą oraz wymienia się materiałami. Na chwilę obecnie ograniczam się tylko do oglądania wykładów, jednak po rozprawieniu się z uczelnią chciałabym również wziąć się za literaturę.
    Dla kogo? Dla wszystkich ludzi, którzy chociaż trochę traktują wiedzę ogólną jako coś ważnego. Kurs jest przepełniony wszelkimi informacjami poza historią, co dodatkowo wzmacnia jego potencjał. Bo fajnie jest wiedzieć i rozumieć. Link do kursu
  • Terrorism and Counterterrorism: Comparing Theory and Practice
    Terroryzm to jeden z moich ostatnich koników. Łaknę każdej wiedzy związanej z tym pojęciem, patrząc na to zarówno jako zjawisko polityczne, jak i społeczne. Kurs jest dość krótki, kończy się już w lutym, ale daje mi solidną i usystematyzowaną dawkę wiedzy i nakierowuje na dalszą eksplorację tego tematu. Niestety, prawie pewne jest, że nie skończę tego kursu w 100%, tak żeby otrzymać certyfikat, ponieważ do jutra wyznaczony jest deadline z napisaniem eseju na 800 słów. Przykre to, ale glupio by było nie napisać eseju na uczelnie, ale napisać na holenderski uniwersytet. Jak to mówią-priorytety. Aczkolwiek zastanawiam się, jak wygląda ten cały priorytet, bo nikt go do tej pory nie widział, podobnie jak z kalorią. Link do kursu

Zachęcam więc do zapisania się na oba przedsięwzięcia, ponieważ z całą pewnością warto. Szczególnie kurs o terroryzmie, jest bardzo ciekawy z praktycznie każdego punktu widzenia. Jest o coś, czego się ekstremalnie boimy, ale trudno nam w zasadzie zdefiniować czego konkretnie. W przyszłym tygodniu rozpoczynam również kurs Understanding Terrorism and the Terrorist Threat, więc jak widać staram się działać kompleksowo, a za 2 tygodnie coś na co czekam już od dłuuuuugich miesięcy Scandinavian Film and Television. Czuje, że to będzie istna rzeźnia!


No nic, uciekam do swoich niedzielnych obowiązków. Pod lupę idzie dzisiaj niemiecki, British studies oraz ten nieszczęsny esej. Miłej niedzieli, bez względu na to, czy będzie ona leniwa, czy pracowita.  
M.

http://principalspage.com/theblog/wp-content/uploads//2013/04/sunday-fairberlin02052010.jpg

4 komentarze:

  1. Coursera ma dużo ciekawych kursów, ja jednak obawiam się, że mój angielski jest do tego jeszcze za słaby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj! Coursera tez może być językowym narzędziem, jeśli się uczysz i jakaś tematyka Cię interesuję to jestem pewna, że uda Ci się przez niego przejść. Wykładowcy posługują się dość uczonym językiem, który jest jednocześnie dość zrozumiały. Nie stosują pokręconych, kolokwialnych fraz, które możesz spotkać w innych ''authentic materials", więc moga być sami w sobie fajnym narzędziem do nauki :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. 53 year old Physical Therapy Assistant Taddeusz Hanna, hailing from Leduc enjoys watching movies like "Charlie, the Lonesome Cougar" and Roller skating. Took a trip to Kathmandu Valley and drives a Allroad. skorzystaj z tego linku

    OdpowiedzUsuń